Dag 4 - W.A. Rossouw primary school

24 februari 2015 - Montagu, Zuid-Afrika

Vandaag een kort verslag. De piep is ff leeg. Een behoorlijke enerverende dag achter de rug.
Ik heb vandaag soccerlessen gegeven. Volgens mij staat er een stukje film op http://www.africen.nl. Dit was echt enorm leuk. De kinderen wilden heel graag bewegen. Ze stonden echt te springen van ongeduld. Eerst een kleine warming up want we hebben steeds maar een half uur en dan lekker spelen. Alle energie werd gebruikt om de andere ploeg te verslaan en de teleurstelling was groot indien er een goal geïncasseerd moest worden. Toch namen ze de tegenslag snel op en gingen snel weer aan de slag om tegen te scoren.
Sommige klassen waren erg lastig omdat de mix van de jongens voor veel drukte zorgde. Er viel het e.e.a. voor waarbij ik hard moest optreden om de gemoederen te sussen. Dit viel niet altijd mee omdat veel kinderen zich ermee wilde bemoeien. Uiteindelijk kan ik toch terugkijken op een goeie dag waarbij ik veel plezier heb gezien in de sportlessen. Vooral de gedrevenheid van de jongens vond ik geweldig. Ze voetballen met veel passie.
Vanavond hebben we een wandeling gemaakt door een kloof, zal de naam nog even opzoeken. Dit was echt enorm leuk. We hebben er anderhalf uur over gedaan om bij de plaats van bestemming te komen. Hier gingen we in de hete bronnen baden en hebben we genoten van alweer een heerlijke maaltijd.
Morgen zijn de meisjes aan de beurt. Ik heb vandaag aan de meisjes van een klas  gevraagd of ze dat wel leuk zouden vinden en dat vonden ze inderdaad. Het vrouwenvoetbal in Afrika is op professioneel niveau is ook best goed. Een mooie houvast voor deze meiden.

1. Jenneke:
    24 februari 2015
    Hoi Bart ,

Wat een mooie foto's en een leuk filmpje .
    Zo krijg je een impressie van wat jullie daar aan het doen zijn.
    Geniet ervan!
  2. Henk:
    25 februari 2015
    Lekker bezig Bart van Gaal !!!
  3. L Smulders:
    Ook al sportleraar?
    Zo'n eerste dag op school lijkt me heel leuk. Vooral de vragen van de kinderen.
  4. Wil:
    Leuk filmpje!!!